Üzleti weboldal készítés - webshop készítés menete

Ebben a cikkben leírtuk, hogy az üzleti weboldal készítés során mi a folyamat az érdeklődéstől az ajánlat elkészítésén, majd a szerződés megkötésén, fejlesztésen, tesztelésen, átadáson át.

I. Árajánlat kérés üzleti weboldal készítésre

Üzleti weboldal készítés lépései

Webáruház, weblap készítés lépései

I. Árajánlat kérése weboldal készítésre

  • Miután kitöltötted és elküldted a weboldalunkon található árajánlatkérő űrlapot, az általad elküldött adatok, szolgáltatások, és egyéb információk, továbbá kérések alapján egyik kollégánk keresni fog egy időpont egyeztetésre, ahol felmérjük az igényeidet. Ha ez megvan,  küldünk egy előzetes ajánlatot, amiben összeállítunk egy személyre szabott ajánlatot a

    • weboldal készítés várható költségével,

    • elkészítési határidejével, 

    • és egyéb fontos tudnivalókkal. 

Amennyiben pontos elképzeléseid vannak a leendő üzleti honlapodról, vagy webshopodról, akkor küldd el az elképzelésed leírását, így már mi is egy pontosabb képet kapunk az elvárásaidról és az alapján tudjuk neked elkészíteni az ajánlatot az üzleti weboldal készítésre.

II. Konzultáció- személyes, vagy online - az információk begyűjtése

Megismerkedünk a cégeddel, vagy vállalatoddal, majd minden szolgáltatást és munkát ami az árajánlatban szerepel átbeszélünk, hogy valóban egy és ugyanazon dologra gondoljunk a honlapkészítés, vagy a webáruház készítés során. Sokszor volt már, hogy az első telefonos beszélgetés során  nem derült fény egy – egy dologra, folyamatra. Viszont ezen a 2. megbeszélésen már nagyon részletesen kivesézzük, hogy mire van szükség, mert sok esetben kiderül, hogy bizonyos dolgok nem, még mások mégis kellenek.

Abszolút nem mindegy, hogy valaki csak egy céges megjelenést szeretne a weben, mert már rengeteg ügyfele van, és tulajdonképpen csak azért szeretné, hogy legyen egy szép letisztult üzleti weboldala, ami a mai világban már alap dolognak kell, hogy legyen. Vagy netán még nincsenek, vagy kevés vevője van és azért akar egy jó üzleti weboldalt, hogy a keresőkből érkező leendő vevők megtalálják, azaz egy  értékesítési weboldalt szeretne. Vannak akik hirdetni szeretnének, ehhez kell nekik egy jó marketinggel támogatott üzleti weboldal, landing oldallal, hírlevél küldővel, automatizációval. És vannak akik termékeket kívánnak értékesíteni, automatizált fizetési és egyéb rendszerekkel egybekötve. Ezek lehetnek akár szellemi termékek, tanulmány, vagy esetleg ebook-ok, vagy fizikai termékek. Itt van olyan, aki pár és van olyan is aki sok-sok terméket szeretne kínálni az üzleti webáruházán keresztül. Fontos azt is tudnunk, hogy csak a magyar piacban, vagy netán más külföldi országban is szeretnél jelen lenni, értékesíteni.

Azért fontos egy pontosabb megbeszélés, hogy annak fényében, hogy mit szeretnél, milyen üzleti céljaid vannak, a lehető legjobb ajánlatot tudjuk neked összeállítani. Egyrészről azért, hogy ne kérj olyan szolgáltatást, amire nincs szükséged, azaz ne fizess feleslegesen, viszont  benne legyen minden, ami ahhoz kell, hogy az üzleti weboldalad meghozza a várt eredményt.

Továbbá megbeszéljük, hogy van-e már valamilyen elképzelésed a leendő  üzleti weboldalad, webshopod arculatáról, és kinézetéről (színek, formák, stb.). Amennyiben a cégednek, vagy vállalkozásodnak már van egy komplett arculata, logója, akkor ahhoz fogjuk igazítani a webdesign-t (persze új vagy más külsőt is készíthetünk, ez csak rajtad áll).

III. Az árajánlat véglegesítése

Az ajánlatot, azaz a pontos árat, csak a megbeszélés után tudjuk 100%-osan pontosítani, és véglegesíteni. A tapasztalat azt mutatja, hogy a tárgyalás közben igen sok esetben kiderül, hogy a leendő weboldal tulajdonosának másra is szüksége van, mint amire először gondolt. Emellett mi is rengeteg ötletet adunk, hiszen ott van már mögöttünk 20 év tapasztalat az üzleti weboldal készítés területén. Ezért az új honlap tulajdonosoknak is eszébe jut még rengeteg ötlet a megbeszélés során, hogy mi mindent szeretnének viszontlátni a készülő oldalukon. Lassan kezdődhet a weboldal készítés.

IV. Szerződéskötés

Amennyiben mindent átbeszéltünk, véglegesítettünk, úgy elkészítjük a szerződésmintát, melyet kiküldünk neked átolvasásra. Amennyiben minden megfelel, úgy aláírjuk a szerződést az üzleti weboldal készítésre.  Fontos, hogy átnézd a szerződést, hogy minden benne legyen, amit szeretnél.

A szerződés tételesen tartalmazza az üzleti weboldal készítés menetét, pontosan részletezi, hogy a honlap, webáruház milyen funkciókat fog tudni, milyen részekből, menükből, almenükből áll, hány munkanapon belül lesz kész. Ha kértél többnyelvűséget, fordítást, szövegírást, linkmarketinget, keresőoptimalizálást, hírlevelet, stb., akkor azokat is mind-mind részletesen fogja tartalmazni. Ezen felül a fizetési ütemezéseket, a beépíthető egyéb bővíthető modulokat, szoftvereinkkel való kapcsolódási lehetőséget is (persze, ha kértél).

V. Online marketing tanácsadás - online marketing stratégiák

Amennyiben nem tudod még a célpiacod, réspiacod, úgy ebben is tudunk segíteni. Konkurencia elemzést, piackutatást is végzünk, segítünk megtalálni az üzleti weboldaladra, webáruházadra a lehető leghatékonyabb kulcsszavakat. Amennyiben kérsz keresőoptmalizálást (sikerdíjas keresőoptimalizálás, egyszeri keresőbarát kialakítás), akkor ezekre optimalizáljuk a leendő honlapodat, webshopodat, így a célpiacod könnyedén megtalálja az üzleti weboldaladat, webáruházadat. Amennyiben még nincs marketing stratégiád, úgy ennek kialakításában is tudunk segíteni azért, hogy az üzleti weboldalad a lehető legnagyobb eredményességgel  szólítsa meg a célpiacodat.

Segítünk, hogy a honlapodon, webáruházadon a szövegek megfelelőek legyenek keresőoptimalizálás szempontból, az értékesítési oldalaknál pedig marketing szempontból, aminek kiemelkedő szerepe van az eladásnál.
Igény esetén tudunk segíteni az információ összegyűjtésében, és mindabban, amik hozzájárulnak ahhoz, hogy a weboldalad, webshopod sikeres, sok látogatót, vevőt, pénzt, profitot termelő honlap, webáruház legyen.

Igény esetén komplex online marketing tanácsadást kérhetsz, amelynek keretében elmondjuk, hogy milyen alkalmazásokra, feladatokra lesz szükséged ahhoz, hogy az üzleti weboldalad sok látogatót hozzon, amelyekből több vevőd, így egyre nagyobb profitod lesz. Itt nem kifejezetten a keresőoptimalizálásra gondolunk, hiszen ha valaki első a keresőben egy termékre, attól még nem biztos, hogy tőle fognak vásárolni. Ehhez ennél komplexebb marketing stratégiára van szükség. Ezt a tudást a tőlünk rendelt üzleti oldalad – értékétől függően – akár ajándékba is adhatjuk.

Elmondjuk azokat az internetes, online szövegírási szempontokat, technikákat, amikre nagyon oda kell figyelned a szöveges tartalom megfogalmazásakor. Amennyiben nagyon úgy érzed, hogy a szövegírás, főként a jó marketing szövegírás nem a te asztalod, úgy ennek megírásában igény esetén szintén rendelkezésre állunk. Szintén kiemelkedően fontos, hogy a weboldal tartalma és a weboldal URL-je keresőbarát legyen, mely hozzájárul a sikeres keresőoptimalizáláshoz, ami sok látogatót fog hozni a weboldaladra, webshopodra.

VI. Látványterv - honlap, webáruház design - elkészítése

Az online marketing tanácsadás során beszélünk a honlap megjelenéséről, ami nem kizárólag a kinézetére vonatkozik, hanem arra, hogy felhasználóbarát legyen. Fontos, hogy letisztult, könnyen navigálható legyen az üzleti weboldalunk, webáruházunk, hiszen ha a látogató nem találja amiért feljött a honlapunkra, akkor elvesztettük őt, többé már nem valószínű, hogy visszalátogat a honlapunkra.

Elmondjuk azt is, hogy milyen módszerek vannak arra, hogy a weboldalunkra látogatókat úgymond megfogjuk magunknak 🙂

Az online, azaz az Internetes világban a honlapunkkal fognak a látogatók azonosítanak bennünket, ezért igen fontos a megjelenés, a weboldalunknak tetszetősnek kell lennie.
A kapott szövegek, videók, képek és az egyéb igényeid alapján megtervezzük a honlap megjelenését úgy, hogy az minden eszközön tökéletesen működjön. A képek minősége is nagyon fontos. Amennyiben Te nem rendelkezel megfelelő minőségű képekkel, úgy ebben is tudunk segíteni. Akiknek nincs elképzelése a leendő üzleti weboldala kinézetét illetően, annak megtervezzük a saját elképzelésünk szerint a honlapját/webshopját.

VII. Üzleti weboldal, webáruház fejlesztése, keresőoptimalizálása

Ha az üzleti weboldal design-ja megfelelő, akkor elkészítjük a honlap működő felületét az előzetesen kiválasztott modulokkal együtt (hírlevél feliratkozás, regisztráció, árajánlatkérés, megrendelőlap, stb.). Elkészítjük a menüpontokat és az almenüket.

Ha már teljesen működőképes az üzleti honlap, akkor az előzetesen egyeztetett kulcsszavakra optimalizáljuk a weboldaladat, webáruházadat.
Egy jól optimalizált weboldal, webáruház egy (vagy több) adott kifejezésre, kulcsszóra a találati lista első oldalán, optimális esetben pedig akár az első 3 helyen szerepel. Háromféle keresőoptimalizálási lehetőséget tudunk biztosítani ügyfeleink számára: Keresőbarát weboldal kialakítássikerdíjas keresőoptimalizálás, és folyamatos keresőoptimalizálás. (További infóért kattints a szövegre.)

VIII. Honlap, webshop tesztelése

A weblapot, webáruházat mi már a fejlesztés közben is teszteljük. Neked is van lehetőséged arra, hogy a leendő  üzleti weboldaladat, webshopodat már a készítése közben is teszteld, így az éles használat előtt már megtanulhatod, hogy hogyan is kell kezelni.

CMS rendszereknél az adminisztrációs felület használata nem túl bonyolult, nem kellenek hozzá programozási ismeretek. Ha mégsem menne, vagy nincs időd arra, hogy magadtól megtanuld, akkor betanítást is tudunk biztosítani. Amennyiben pedig úgy látod, hogy nem szeretnél ezzel foglalkozni, akkor mi szívesen vállaljuk, hogy továbbra is rendelkezésedre állunk, egy úgynevezett karbantartási szerződés keretében.

IX. Weboldal, webáruház élesítése, üzembe helyezése

Az üzleti weboldal, webshop ekkor már teljes mértékben üzemel, a látogatók, vevők, felhasználók számára elérhető, használható. Azt tudni kell, hogy a munkálatok itt még többnyire nem érnek véget, de ezek a honlap működésében, üzemelésében nem okoznak zavart. Amennyiben kértél keresőoptimalizálást, és egyéb más szolgáltatást azok még ilyenkor futnak a háttérben.

X. Weboldal, webáruház statisztika (opció)

Érdemes nyomon követnünk, az üzleti weboldalra, webshopra érkező látogatók viselkedését – mennyi ideig vannak a honlapunkon, hány oldalt néztek meg, milyen honlapról érkeztek, milyen a visszafordulási arányuk és hol van ez, kik a visszatérő látogatók, hány látogatóból lett feliratkozó, hány feliratkozóból hányan vásároltak, stb. – hisz ennek segítségével tudjuk korrigálni, javítani az értékesítési folyamatainkat. Ha nem jók a statisztikák, az jelzés, hogy valamin változtatni  kell. Igény esetén megmutatjuk a Google Analytics statisztikai modult és a használatát. Ha nincs erre időd, akkor kivonatokat tudunk készíteni és elküldeni neked, javaslatokkal együtt, hogy min érdemes javítani – árajánlat és szerződés ellenében. 

XI. Honlap, webshop üzemeltetése (opció)

Árajánlat és szerződés ellenében további marketing tanácsokkal segítünk a napi adminisztrációs online stratégiában, és ha nem szeretnél, vagy nincs időd, kedved az értékesítési, üzleti weboldalad, webáruházad üzemeltetésére, akkor az árajánlatkérésben jelezd ezt nekünk. Üzleti weboldal, üzleti webáruház karbantartásra tudunk veled időszakos, vagy alkalmi szerződést kötni.

Saját elképzelésem van, ajánlatot kérek üzleti weboldal készítésre!

Go to Top